About friend .



Assalamualaikum .



     Apa khabar everyone? Moga-moga korang sihat selalu dan sentiasa mendapat keredhaan Allah . Okay , hari ini ana nak story about what I think now, selalu nya korang happy kan dapat kawan ramai , semuanya sporting,baik,rajin,membawa kita kearah kebaikan,selalu beri nasihat kat kita, maka bersyukurlah dan jangan buat pasal pulak. Tapi sedih kan kalau dapat kawan yang selalu mengumpat kita dari belakang,memburukkan kita depan semua orang, senang cerita kawan makan kawan lah. Kalau ade diantara korang yang mendapat sebegini,banyakkan lah bersabar dan berdoa lah untuk dia supaya berubah menjadi baik,jangan lah pulak mengumpat dia balik , lagi parah namanya. Haha.

       Sedih kan orang rampas kawan baik kita,memang sedih sesangat, hanya Allah saja lah yang tahu, kita dah berkawan lama dengan dia,kalau baru kenal tuh tak kesah sangat lah. Kita tengok dia berseronok2 dengan kawan kita,but kita dalam kesedihan. Tapi salah kawan baik kita jugak sebab pergi terikut2 dan tinggalkan kita macam apa jee . Lapa air mata weiii , manusia ni pelbagai ragam sebab perangai kita memang dah ade macam tuhh exampel marah,benci,suka,penyanyang dan pelbagai. Susah nak menjaga hati perasaan kawan. Alah, kita hidup kan bukan nak suruh orang sukakan kita tapi nak mencari keredhaan Allah,bialah orang nak memburukkan kita pun,kita ade Allah . ingat tuh sahabat-sahabatku! Even yang terjadi kat kita pon , tak kira lah suka atau duka mesti ingat Allah.

 Kalau dapat berita gembira tentang kawan,berseronok lah untuk dia, dan kalau dapat berita duka daripada seorang sahabat maka bagilah kata-kata semangat untuk dia bangkit semula. Sentiasa lah ade bersama dengan  kawan kita,kan sweet gituu , eceh ! hehe. Okay ! ni je lah kot aku nak story , yang penting berkawan lah dengan semua orang,but don’t wrong choose friend , berkawan lah dengan orang yang membawa kita kejalan yang benar. Kita hidup ni tak lama pun kan , kenalah bersedia selalu because we don’t know time we die. Okay , sampai disini sajalah story morry aku. Peace nor war . J
Assalamualaikum , ikhlas dari hati saya . J 

No comments:

Post a Comment